Ο ΑΚΗΣ ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΣ εκθέτει την τελευταία του δουλειά στην Galerie “F”, το Σάββατο 11 Μαρτίου στις 8μ.μ.
Η διάρκεια της Έκθεσης θα είναι από 11 έως 31 Μαρτίου 2023
Ο ιστορικός τέχνης ΜΑΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ θα παραστεί και θα μιλήσει για το έργο του Ζωγράφου, για το οποίο γράφει το εξής:
Barcode, φυλακή ή ελευθερία;
Παράταιρα πράγματα παίρνει στα χέρια του, μία πέτρα, ένα σπασμένο κεραμίδι, δύο καμμένα σπίρτα…
Τα παίρνει και εκεί στην αυλή του χτίζει περίπου ένα δέντρο.
Σ’ αυτό το “περίπου” κάθεται η ποίηση.
Τη βλέπεις;
Γιάννης Ρίτσος
Σε ανάλογα “παράταιρα” ακριβώς πράγματα στηρίζεται και η ζωγραφική του Άκη Κοτρώτσιου. Ή, καλύτερα, η εικονοποιία του. Από τα παλαιότερα πιο “αμήχανα” έργα του ως την σημερινή πολύ πιο ώριμη ενότητα των Barcodes. Σε ανοίκεια, αναμεταξύ τους, θέματα που όμως συγκλίνουν σ’ ένα αποδεκτό συμπέρασμα. Είναι, νομίζω, ο τρόπος του να συνδυάζει εικόνες της φαντασίας και του υποσυνειδήτου με καθημερινά, αναγνωρίσιμα θέματα από τον κόσμο γύρω μας που διαρκώς μεταβάλλεται. Αλλά κι από ένα περιβάλλον που δεν ευνοεί συνήθως την καλλιτεχνική έκφραση.
Ιδού λοιπόν ένας από τους βασικούς σκοπούς της τέχνης: Καταρχάς να καταστήσει “αισθητικό” ένα περιβάλλον, εκ κατασκευής, “αναίσθητο” και να καθηλώσει όσο μπορεί, τις εικόνες ενός κόσμου που διαρκώς μεταβάλλεται. Έτσι ώστε και ο κόσμος αυτός και οι εικόνες του να καταστούν πιο κατανοητές. Δηλαδή πιο ανθρώπινες. Αυτή τη μυστική σχέση ανάμεσα στα πράγματα και τη σημασία τους υπερασπίζεται η τέχνη.
Ο Άκης Κοτρώτσιος υπηρετεί τη ζωγραφική περισσότερο από 30 χρόνια έχοντας μαθητεύσει πλάι σε δύο αείμνηστους ζωγράφους που προσωπικά εκτιμώ και θαυμάζω, τον καρδιτσιώτη Γιώργο Γούλα και τον “παρισινό” Θόδωρο Πάντο. Είναι μέλος του ΕΕΤΕ από το 1998 και έχει εκθέσει πολλές φορές τόσο στην αίθουσα “περί τεχνών” της Αθήνας όσο και στην ιστορική γκαλερί f της Καρδίτσας. Όπως είναι λογικό, στα πρώτα του έργα η παρατήρηση της φύσης, το τοπίο αλλά και η γρήγορη, σχεδιαστική αποτύπωση της φιγούρας είτε σε στάση, είτε σε κίνηση, αποτελούν την βασική του προσπάθεια και τον μόνιμο προβληματισμό. Έχοντας καταφέρει να αποδώσει σε αρκετά του έργα τη μεγαλοσύνη αλλά και την μελαγχολία του γενεθλίου κάμπου όπως και την αισθησιακότητα αλλά και τη μοναξιά ενός γυμνού, γυναικείου κορμιού. Στη συνέχεια τα έργα του εμποτίζονται περισσότερο από έναν κοινωνικό – πολιτικό προβληματισμό και επιλέγουν ως πλαστική γλώσσα περισσότερο σουρεαλιστικές λύσεις και ατμόσφαιρες. Εδώ νομίζω πως ο Θόδωρος Πάντος παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο καθοδηγώντας τον δημιουργικά και απελευθερώνοντας τον.
Η σημερινή ενότητα την οποίαν παρουσιάζει στον χώρο του Χαρίλαου Φατόλα είναι προφανώς εμπνευσμένη από το κλίμα των τελευταίων χρόνων, με τους εγκλεισμούς, την κρίση τόσο στην οικονομία όσο και στις ανθρώπινες σχέσεις και την διαρκώς επικρεμάμενη απειλή της θανατηφόρου αρρώστιας. Επιλέγει λοιπόν το σύμβολο του barcode δηλαδή του τυποποιημένου εμπορεύματος και της ασφαλούς διακίνησης του για να εγκλωβίσει μέσα σε αυτό ωδικά πτηνά, άγρια πουλιά ή ανίσχυρα ανθρώπινα σώματα. Φυλακή ή ασφάλεια; Αυτό που μοιάζει να είναι η απελευθέρωσή τους μέσα από την προστασία τους, είναι συγχρόνως και η τιμωρία τους. Το μήνυμα είναι σαφές και εύληπτο και η ζωγραφική γλώσσα του δημιουργού το υπηρετεί με εντιμότητα. Εν προκειμένω ο Κοτρώτσιος αξιοποιεί με ευαισθησία τις κάθετες γραμμές του barcode ώστε να δημιουργήσει ένα αυστηρό, γεωμετρικό περιβάλλον παίζοντας ανάλογα με τις χρωματικές αντιθέσεις και μέσα σε αυτό αναπτύσσει τις σχεδιαστικά πιο ελεύθερες φόρμες του. Λογική και ευαισθησία. Οργανικό και ζωικό. Τεχνητό και φυσικό. Θέση, αντίθεση, σύνθεση. Ώστε τα ετερόκλητα και τα παράταιρα στο τέλος να ομονοήσουν…
7/2/23 Μάνος Στεφανίδης
ΑΚΗΣ ΚΟΤΡΩΤΣΙΟΣ
Γεννήθηκε στην Καρδίτσα στην οποία ζει και εργάζεται. Από τα πρώτα μαθητικά του χρόνια αρχίζει η ενασχόλησή του με τη ζωγραφική, ενώ το 1985 αποφοιτά από την Οδοντιατρική Σχολή του Α.Π.Θ.. Κατόπιν κάνει ελεύθερες σπουδές στην ζωγραφική με δασκάλους τους Γ. Γούλα και Θ. Πάντο. Μεγάλη επίσης η ενασχόλησή του με την μουσική, συμμετέχοντας σε πολλά χορωδιακά σύνολα. Εκθέτει για πρώτη φορά το 1995 στην Galerie “F”, ενώ ασχολήθηκε με θεατρικά σκηνικά, εξώφυλλά βιβλίων και αφίσες. Είναι μέλος του Επιμελητήριου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.
Ατομικές Εκθέσεις
1995 Galerie “F”
1997 Galerie “F”
2000 ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ Αθήνα
2002 Galerie “F”
2004: Αίθριο Δημοτικής Αγοράς Καρδίτσας
2004 ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ Αθήνα
2005 Galerie “F”
2006: Μύλος Ματσόπουλου Τρίκαλα
2009 Galerie “F”
2010 ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ Αθήνα
2012 Galerie “F”
2013: Π.Κ. Κερασιάς
2015: ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΡΤΕΡΗΣ Αθήνα
2020 Galerie “F”
2023 Galerie “F”
Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις